اخبار و مقالات

تاریخ:1395/05/02 شماره:7164 بازدید:6 نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه صادرات سیب زمینی نیازمند یارانه است،گفت: سیب زمینی کاران اردبیلی با نصف قیمت تمام شده سیب زمینی را بفروش رساندند. رضا کریمی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید سیب زمینی در اردبیل ،گفت: متولیان کشا
تاریخ انتشار : 1395/5/2 ساعت 14:46:58
صادرات سیب زمینی نیازمند یارانه است













صادرات سیب زمینی نیازمند یارانه است
تاریخ: 1395/05/02
شماره: 7164
بازدید: 6
نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه صادرات سیب زمینی نیازمند یارانه است،گفت: سیب زمینی کاران اردبیلی با نصف قیمت تمام شده سیب زمینی را بفروش رساندند.
 
رضا کریمی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید سیب زمینی در اردبیل ،گفت: متولیان کشاورزی باید در خصوص بازاریابی در صنعت کشاورزی فعال شوند واین در حالی است که دولت باید صادر کنندگان سیب زمینی را بطور کامل حمایت کند تا محصولات کشاورزان این قشر زحمتکش در ریل صادرات قرار بگیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای بهبود شرایط سیب زمینی کاران باید با خدماتی، صادر کنندگان سیب زمینی را حمایت کند،افزود:صادرکنندگان سیب زمینی نیازمند یارانه هستند.

وی ادامه داد:صادرات بهینه سیب زمینی نیازمند مشوق های صادراتی از سوی دولت است.

نماینده مردم نماینده مردم اردبیل افزود: افت پول جمهوری آذربایجان و عدم پرداخت یارانه به سرمایه گذران از عواملی است که سیب زمینی کاران اردبیلی را با مشکل روبرو کرده است.

کریمی افزود: عدم پرداخت یارانه به صادر کنندگان سیب زمینی یکی از عواملی است که صادرات سیب زمینی را از منظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی کند.

وی ادامه داد:کشت سیب زمینی باید متناسب با الگوی کشت در صنعت کشاورزی نهادینه شود تا این محصول برطبق نیازسنجی کشت برای تولید داخلی وصادرات مهیا شود تا شاهد ماندن محصول بر روی دست کشاورز نباشیم.

اردبیل رتبه دوم تولید سیب زمینی در کشور را دارد

کریمی افزود: با احداث کارخانجات صنایع تبدیلی می توان محصول سیب زمینی را به طریق فرآاورده وارد باز ار کنیم تا ارزش افزوده محصول به نحو مطلوب افزایش یابد واین در حالی است که زمانی که محصول سیب زمینی به طریق فرآورده بفروش می رسد ما می توانیم نرخ بهینه تری برای محصول تعیین کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اردبیل رتبه دوم تولید سیب زمینی در کشور را دارد،گقفت: اردبیل سالانه 850 هزارتن سیب زمینی تولید می کند و از همین رو سیب زمینی کیلویی 700 تومان برای تولید کننده تمام می شود؛اما کشاورز با نصف قیمت تمام شده محصول را بفروش می رساند که این امر بدیهی است که کشاورز را با مشکلات عدیده ای ازجمله ورشکستگی روبرو می کند.
منبع خبر: خانه ملت